INICI / Notícies / Jornada de portes obertes de l’IES Isidor Macabich

Jornada de portes obertes de l’IES Isidor Macabich

Una any més, el nostre centre ha obert les seves portes per a donar a conèixer la seva oferta de formació professional, amb la novetat enguany que s’ha inclòs informació sobre el nou cicle de grau superior d’Automatització i Robòtica Industrial que s’impartirà a partir del curs 2019/2020.

Les activitats però, varen començar el 6 de maig, amb unes interessants xerrades d’antics alumnes de F.P. del nostre institut dirigides a 24 alumnes de 3r ESO i dos grups de 4rt. D’aquesta manera, els joves alumnes van poder saber com és estudiar formació professional, accés que pot donar a estudis superiors o posterior inserció al món laboral, a través del testimoni directe de persones que fins fa no molt compartien aquestes mateixes aules.

Dos dies després, el 8 de maig, tingueren lloc la resta d’activitats: les skills internes o competició d’habilitats entre l’alumnat de F.P. del centre (per exemple, a través d’un concurs de truites), ruta informativa per alumnat de 3r d’ESO i 1r de Batxillerat, la gimcana i la paella final.

Pel que fa a la gimcana, que era l’esdeveniment que amb més cura va preparar la Comissió de Formació Professional, es pot dir que va ser l’activitat més vistosa de la jornada. Així, els diferents grups participants, devers 38 alumnes de 4rt d’ESO del nostre centre i 18 alumnes de l’IES Sa Blanca Dona, van realitzar l’esmentada competició, que suposava passar per set tallers i superar algunes proves, com: identificar eines o peces relacionades amb els automòbils (als tallers de mecànica i automoció), decorar cupcakes o fer un joc d’olors (al taller de serveis en restauració), fer un qüestionari tipus Kahoot amb preguntes sobre geografia i turisme (aula d’agències de viatge), etc.

Així mateix, s’havien preparat també tres proves teòriques que consistien en respondre una pregunta (esbrinar el nou cicle que es farà el proper curs), descobrir la frase oculta (havien de trobar paraules amagades als diferents tallers) i una sopa de lletres. En finalitzar la gimcana, els dos equips que van aconseguir més punts van rebre una medalla com obsequi junt amb una bossa de roba personalitzada del centre, que també s’ha regalat a tots els participants.

dav

La paella que va realitzar l’equip docent de cuina, amb l’ajut del seu alumnat, va ser el colofó final d’aquesta jornada que sense deixar de ser festiva esdevé també un aparador per a mostrar i donar a conèixer els nostres cicles de formació professional a “locals” i visitants. Les nostres gràcies a tots aquells i aquelles que han col·laborat en l’èxit d’aquesta edició.